Knivjävlar och morgonmys

Vår morgon började abrupt. Daniels klocka ringde samtidigt som Milles matklocka så vi gick upp samtidigt. Daniel skulle fixa några mackor och jag skulle värma mjölk. När jag precis lagt mig i sängen igen och börjat mata Milton så hör jag hur Daniel hojtar till och släpper ner kniven han skurit tomat med. Jag fattar att han skurit sig, men att det var så illa kunde jag inte ana...

Han sprang in i badrummet och det forsade blod längs hela hans hand. Vi insåg nog båda två direkt att det där inte skulle självläka utan läkarvård. Vi la om fingret och tejpade det hårt, sen ringde han sjukvårdsupplysningen som tyckte han skulle åka in akut till läkare.

"Och jag som vässade knivjäveln precis innan!!!"

Fast det var nog tur i oturen att han gjort det för det ska tydligen bli finare snitt om det är en vässad kniv. Men det blev ett djupt snitt för det var nageln och benet som tog emot knivens framfart.

Men en tur in till läkare fick det bli och ett tag senare kom han hem med 8 tejpbitar på fingret och en skena på undersidan av fingrarna för att de ej ska böjas!



Sen kom han iväg till jobb, en timme försenad!

Jag och Mille hade, till skillnad mot Daniel, en helmysig morgon med mys i sängen. Där låg vi till kl 10.30 och göttade oss.



På bilden har han på sig en sovpåse som vi invigde inatt. Det var onesize, vilket förvånade mig när jag köpte den. Alla bebisar är ju inte lika långa liksom.
Igår när jag tog den på honom så drog jag åt snörena i nederkant såsom man ska så fick Mille panik för han kunde inte sträcka ut benen, knappt röra dem inne i den där påsen :P
Så han fick ha den på som ett nattlinne istället. Och det var ganska bra för blöjan var lättillgänglig under natten. Med pyjamaser måste man knäppa upp en massa knappar.

Haha nu precis, efter lite mat, däckade Mille på en sekund. Först gnällde han efter nappen, men jag fick inte ens in nappen i munnen på honom innan han slöt ögonen och somnade på en sekund. Smidigt :P

Nu ska jag passa på att städa upp lite. Köket och badrummet ser mer eller mindre ut som en mordplats med blod överallt så det får allt tvättas bort :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0