Sytt nya kläder

Det har toksnöat hela dagen här. Vi har knappt sett husen på andra sidan gatan ens...




Så Daniel satte sig och spelade dataspel och jag satte mig och sydde kläder till lill-pågen. Det blev ett par lila ap-byxor och en grå tröja. Jag ville testa att göra en tröja och valde därför ett ganska tråkigt tyg, för om jag skulle misslyckas så vill jag helst inte slänga något fint tyg.
Jag är nöjd med byxorna och hyffsat nöjd med tröjan, tror inte jag försöker med fler då det var ganska svårt. Får hitta något annat mönster. Jag efter-apade en tröja jag köpt.

Om man pimpar tröjan med något tryck eller första bokstaven i namnet så ser den nog lite bättre ut iallafall :)



Efter snön kom solen och det blev en superfin kväll. Vi hade öppet balkongdörren och det hade nog någon annan i samma hus också för det strömmade ut dansbandsmusik :P
Hoppas det blir fint väder i helgen och i veckan så jag kan inviga min solstol!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0