Nyckelbin

Idag var vi återigen vakna före Julia... Men så slängde vi också henne i säng väldigt sent igår ;)
Jag "råkade" visst väcka Daniel idag igen :P

Frukosten fick ätas inomhus idag, 7 grader ute lockade inte särskilt mycket.

Efter frukosten hade vi rättstavningstävling. Julia fick ord som var anpassade för 2:or och Daniel fick ord från en lista över de mest felstavade orden i Sverige :) Ingen utsågs till vinnare eftersom de tävlade i olika grad, dem tävlade mest med sig själva. Vi får väl göra om testet om en månad eller två och se om dem förbättrat sitt resultat :)

Vid lunchtid åkte vi ut till båten. Daniel skulle fixa med några skruvar som förre båtägaren kvaddat. Och oj vilken ström av svordommar som flödade fint från Daniels mun :P Sen blev han förbannad... Det slutade med att han gav upp och ska åka dit imorgon igen hehe :P



Han fixade knaparna istället som behövde förstärkas...


Jag satt och filosofera och tittade på magen :) Inte mycket mer jag kan göra där ute. Bara slappa och sola.



Dock bör jag nog avstå från solning nu några dagar. Jag var duktig och smörjde in mig igår när jag solade sålänge, allt utom magen av någon anledning... Igårkväll och idag kan jag knappt ha kläder på mig så mycket det svider på magen :( Och bristningarna syns mycket mer nu, hoppas inte det var solningens fel...

Det bränner i ansiktet också, men ändå är jag inte bränd där, men har fåt tmycket färg på kort tid så det är väl därför... Ska smörja in mig med lotion snart igen så jag svalkar av...

Julia såg vi inte mycket av ute i Björlanda för hennes kusin var också där och dem lekte och hade roligt på stranden!
Dem fick varsett påskägg av Daniels föräldrar med godis i. Lillkillen i magen kan ju inte äta godis så han fick två kramdjur :D




Men det råder delade meningar vad det är för djur :P Jag tycker det ser ut som bin medan Daniels mamma säger att det är nyckelpigor... Så jag döpte bilden till nyckelbin :P
Julia sa att det var söta humlor!
Vad är det för djur?

Kommentarer
Postat av: Millah

Hehe, söta var dem iallafall ... och jag måste nog säga att det ser mer ut som humlor eller bin än nyckelpigor! ;)

2011-05-05 @ 12:05:37
URL: http://millahsundberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0