Sjuklingen

Oj oj oj vad Daniel är sjuk, stackarn! Helt utslagen i både feber och magsjuka... Han låg i soffan inatt och halvsov så mycket han kunde, men det blev tydligen inte mycket sömn :(
Han ligger fortfarande i soffan och har nog inte fått i sig ens vätska idag... Får la blanda saft till honom så han får i sig nått...

Jag och Milton hade en bra natt. 23 fick han en flaska, sen gick vi och la oss vid 1. Sen vakna vi kl 2 igen för en ny flaska och sen sov vi ända till kl 7 :) Då trodde inte jag att vi skulle somna om så han fick frukosten i soffan, men vi blev visst trötta igen och gick och la oss till kl 11... Dessa rutiner får gärna hålla i sig ;)

Det är så underbart att vakna och slå upp ögonen och mötas av denna synen. Vi ligger intill varandra och man kan bara suga åt sig bebismys :D


För övrigt har det bara blivit slappa i soffan idag. Det får bli så ibland :)
Vi provade även bärsjalen, och redan på första försöket fick vi till det riktigt bra och Mille somnade typ 10 sekunder efter att vi satt honom där :) Befriande att ha två händer lediga, så den kommer nog användas flitigt!



Och oj vad jag glömt hur mina fötter såg ut innan :P Dem är så smala nu så jag trodde knappt mina ögon imorse. Men Daniel intygade att dem visst sett ut så innan... Jag börjar bli smal igen :D

Just ja, fick en fråga angående matning av vår lillkille. När han föddes var han ju väldigt stor och hans blodsocker var jättelågt. Och iom att jag inte visste om jag ville amma plus att jag behövde eftervård efter förlossningen så var dem tvungna att tillmata honom direkt efter födslen. Stora barn är vana vid att få mycket näring hela tiden i magen och klarar sig således inte lika bra som normalviktiga barn när dem kommer ut... Jag trodde det var tvärtom, att dem klarade sig bättre, men så var det inte. Små och stora barn behöver tillmatas.

Under första BB-dagen var jag fortfarande ganska tagen av lustgasen och var dåsig och trött så det bestämdes att han skulle tillmatas även då. Jag fick prova att pumpa ur men det räckte inte alls till vår stora bebis.
Nu när jag skriver att han får flaskan så betyder det oftast inte att det är bröstmjölksersättning utan jag pumpar ur till honom. Så han får bröstmjölk men bara det att den kommer i flaska... Vi måste även tillmata med ersättning.

Nu ska jag hitta något att äta samt locka i Daniel dricka! Och så måste jag ringa tandläkaren... Hade ju en tid i måndags som jag skrev om. Inte visste jag då att förlossningen skulle starta söndagnatt.
Givetvis glömdes det där av, att ringa tandläkaren och avboka var inte det första vi hade i tankarna i måndagsmorse... Och redan när vi kom hem i onsdags låg här en räkning på 450:- för att jag inte kommit dit...
Jag får ju givetvis betala den men det känns fel för jag tycker jag har en ganska giltig anledning... Får se vad dem säger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0