Ett paket med Milton

Jag har ju plötsligt lite tid över att spendera :) Så jag kan ju visa lite bilder från gårdagen.

Det var otroligt fint väder igår igen, så efter att vi båda fått lunch i magen så passade vi på att gå ut.
Milton somnade redan i hallen. Han var vaken från kl 10 till ca kl 13.


Milton sov hela tiden medan jag köpte en body, några bitleksaker samt tittade på nästa bilbarntol som han ska ha... Var inne i en barnaffär och en tjej ägnade nog 20 minuter åt att förklara om de olika stolarna för mig. Jag gillar säljare som rekomenderar den stol dem anser vara bäst för oss och inte den stol som kostar mest... Det känns ärligt och det är sånna affärer jag återvänder till sen :)

Efter nån timme kom vi hem igen. Milton var hur svettig som helst. Men jag tycker det är jättesvårt att klä honom just nu. Det var inte många grader i skuggan, men så fort solen kommer fram så steker det. Han hade overall och åkpåse. Eftersom åkpåsen inte sluter tätt i överkant så måste han ha varma kläder... Svårt det där...



Och titta här. Äntligen har Milton också fått en varm hemmagjord mössa nu. Han har haft köpemössa i flera dagar, men nu så :) Gjorde en mössa som i färg matchar hans nya vantar och tossor.



Till mellanmål blev det blåbärspuré. Han såg misshandlad ut när vi var klara med den...



Vi åt middag tillsammans allihopa. Jag åt kyckling och bearnsisesås, Daniel åt kyckling ris och currysås och Mille åt blåbärsgröt.
Efter det fick killarna en välförtjänt, och i Milles fall, nödvändig dusch...

Vi började se Baksmällan 2 på kvällen men klockan blev för mycket så vi får se resten idag :) Vi såg ettan i förrgår och den får jag nog anse bättre, trots att jag inte sett hela tvåan än. Uppföljare blir lätt överdrivna för att dem måste komma med något bättre, men det blir överdrivet och onaturligt...

Just ja, vi försöker ju få Milton att bara äta en gång per natt nu, vilket han gjorde förr... I samråd med BVC ska vi därför ge tätare mål mat efter klockan 17, i hopp om att han står sig hela natten sen. Vårt tappra försök har slutat med att han äter 2-3 gånger per natt. Tjoho :P

Kommentarer
Postat av: tove - emilios mamma♥

vad duktig milton är att sitta

2011-10-16 @ 21:23:49
URL: http://tovediana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0