Helvetesnatten

Inatt var värsta natten någonsin i mitt liv. Men Milton sov gott så han har inget att göra med den.

Tar det från början. En granne här i trappen dansar Zumba och jag har i några veckor tänkt att hänga på. Alla säger ju att det är så kul så man måste ju prova :)
Igår kom jag till skott. Hann bara innanför dörren efter babymassagen när hon plingade på och sa att hon stack om 20 minuter.

Fick slänga i mig lite mat och på med träningskläderna.

Det var ganska roligt med Zumba. Jag trodde att det skulle vara mer dans än träning. Det var som ett friskis och svettispass, men det var riktigt bra träning... Man var helt slut och svettig.

När passet var slut och jag drack vatten fick jag synbortfall. Jag tänkte att det var för att jag hade tränat. Men när jag kom hem så kom huvudvärken smygandes och efter att jag duschat och ätit mer mat så gick jag och la mig.

Sen vaknade jag klockan 1 inatt av världens migrän. Petade försiktigt på Daniel och skulle be om Citodon, men han vaknade inte och jag ville inte störa i onödan så jag gick upp och hämtade Citodonen själv. Det skulle jag inte gjort. Det pulserade massor i huvudet när jag la mig igen. Bara någon minut senare vaknade Daniel och han fick springa och hämta en hink till mig.

Jag låg sen och spydde, stånkade, var rastlös och arg i 3 timmar. Det gick inte att ligga ner på kudden för det gjorde så fruktansvärt ont. Jag satt mest upp i sängen. Daniel fick spring upp och ner och hämta vatten och värktabletter.

Runt klockan 4 somnade jag nog och när Daniels klocka ringde vid 5 kände jag mig bättre, så han stack till jobb som vanligt. Hade jag mått likadant som tidigare under natten så hade jag inte haft en chans att ha Milton. Varje andetag han tog lät som ett vattenfall och varje sug på nappen lät som att någon spikade bredvid mitt huvud.

Nu är klockan snart 10. Jag är dödshungrig, då magen är garanterat helt tom. Jag har ont i huvudet, jag brukar ha det dagen efter migränanfall... Får ta alvedon direkt så det håller sig på en bra nivå...

Det är fikadag med mammor och bebisar idag. Jag vill ju så gärna dit, men frågan är om det är vettigt? Jag får ju antagligen inte migrän idag igen men jag vet inte hur pass utmattad hjärnan och kroppen är efter ett anfall...?

Nu blir det frukost iallafall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0