Typiskt.

Vi har kaosmycket tvätt just nu. Milton har senaste dagarna kräkt lite då han har lite hosta, vilket har medfört fler klädombyte, både på honom och oss, samt sängklädesbyte. Så det blir en del tvätt. Och eftersom vi måste prioritera varje gång vi tvättar, då inte allt hinns med, så var här en del tvätt sen innan också.

Milton i tvättkaoset


Iallafall, igår skulle jag boka tvättid. det är ju sååå långt till tvättstugan så det blir aldrig av att vi går dit. Det är faltiskt en omväg på minst 30 meter. Så jävla dumt av oss men så är läget...

Jag fick, hör och häpna, en tvättid redan idag på morgonen... Måste varit någon som avbokat för det är ruggigt svårt att få en tvättid här. Jag smyger upp ur sängen tiigt imorse, bäcksvart ute. Sorterar ut det viktigaste vi har att tvätta. Packar en stor påse full och vandrar hela vägen ut till tvättstugan. Då kommer jag inte in... WTF?!
Min bricka fungerar ej att låsa upp med och jag blir lite arg för jag fick ny bricka för några dagar sen (då vi råkade klämma den andra i bildörren så den gick i tusen, nåväl, 8 bitar). Men det kom ett par efter mig som inte heller fick upp dörren.

Nu har 1,5 timme gått på tvättiden men tvätten står fortfarande kvar, skitig som fan, i påsen här uppe... Jag felanmälde direkt efter jag märkt felet, men gör dem något? Näe då, dem tar sovmorgon och dricker morgonkaffet i lugn och ro.

Hur löser jag detta? OM dem skulle fixa låset nu inom närmsta halvtimmen så hinner jag bara köra en maskin. Väljer jag ljus eller mörk då? Ego eller givmild. jag har mest kläder i den ljusa, Daniel och Mille har mest i den mörka. Fast Daniels jobbekläder behövs ju inte tvättas idag, han är ledig några dagar nu. Antagligen inte ens lönt att jag funderar på detta, dem lär ju inte fixa låset ändå.

Jag kanske kan fjäska in mig hos grannen lite och få låna deras maskin. Åtminstonde så att vi får ett rent underlakan i sängen inatt då det känns ofräscht att sova med intorkad kräk.

Tur att vi har tvättid igen på tisdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0