Banan-smakis på film

Så var det måndag igen. Veckorna flyger iväg just nut ycker jag. Idag blir Milton... få se nu... *räknar räknar*... 16 veckor gammal. Dock lättare att säga 3 månader och 2 veckor gammal :P

det händer massor i hans liv just nu. Mycket nytt att se och lära sig. I helgen fick han dock uppleva att vara sjuk för första gången. Det var ingen höjdare. Feber, halsont och bara allmänt ledsen och förtvivlad. Men det verkar ha gått över nu. Idag har han legat och skrattat och roat sig själv till och med...

Hade ju Pernilla här på besök i helgen. Därav den dåliga uppdateringen. I lördags var vi i Slottsskogen på promenad och hade med pastasallader. På kvällen, när Daniel kommit hem, åt vi fläskfilé och potatisgratäng till middag och sen kladdkaka till efterrätt :) Såg på Fångarna på fortet gjorde vi också.
Igår tog jag med henne på långpromenad. Vi packade vagnen och gick sen ut. Och jisses vad varmt det var. Hörde på kvällen att det var i Göteborg som högsta dagstemperaturen hade uppnåtts i Sverige igår, 26 grader! 

Vi gick in till stan ca 5,6 km. Sen trodde Pernilla att vi skulle ta bussen tillbaka. Men icke ;) jag hade andra planer. Men innan vi gick hem igen så åt vi en sallad i stan. Totalt blev det alltså 1,2 mils promenad :) Härligt!!!

Milton igår när han käkade gröt. Så skulle han sitta tyckte han :P


Idag är det som sagt måndag, vilket betyder storhandling hos familjen Karlqvist. Men eftersom det bara ösregnade hela tiden så körde vi lite andra ärende också. Inget kul att sitta inne i lägenheten hela dagen. Så vi åkte bland annat och köpte tyg, så nu ska jag sy massor :D

Just ja, vi var ju på BVC också. Milton hade ju gått ner i vikt i fredags. Så vi hade en extra-vägning idag. Han hade börjat gå upp lite igen, men vi ska dit på fredag igen för att se att han fortsätter gå upp. Vi får även börja med riktig mat nu såsom potatis och sånt :) Ska bli jättekul. Tycker nog Mille också, han tittar så avundsjukt på oss när vi äter mat ;)

Här Milton idag när han smakade banan. Han har smakat lite lite innan men idag fick han typ 4 cm mosad banan :)
Med blandade reaktioner kan man säga. Men mer skulle han ha och blev sur när det var slut.
http://www.youtube.com/watch?v=AipS1-mWvOw

Har jag förresten länkat till denna gulliga film där han somnar i matstolen?
http://www.youtube.com/watch?v=v2c5WM3dsa4&NR=1


Nu ikväll åt vi hemmagjord pizza till middag och sen såg vi Idol. Programmet hade ju blivit tusen gånger bättre om Bard bara försvann därifrån... Men men... take it or leave it, så jag tror jag väljer leave it. Så underhållande är det inte att jag måste se det :P Vi skojade innan och sa att vi måste ju se det för att hänga med sen när Julia pratar om alla som är med där ;) Vi måste ju vara coola föräldrar och hänga med liksom :P

Nu blir det snart sängen. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0