Städmani

Ni vet ju att jag sagt hur dåliga vi är på att hålla ordning. Städa kan vi men det blir kaos direkt.

Detta fenomen verkar vi ha vänt på nu :D Eller kanske inte, men jag kan inte sluta städa iallafall. Jag bara insåg att jag inte orkar gå runt i röran här så nu städar jag typ varje dag och dammsuger minst var tredje dag... Undrar hur länge detta håller i sig ;)

Nu är Daniel och seglar, Julia ser film och Milton sover. Och jag? Jag städar köket :P Mycket grundligt, torkar av kyl och frys och ändrat om lite.
Men jag har ett problem som jag ej kan lösa. Vi har bara en köksbänk. Men halva bänken tas typ upp av mikron. Jag vill verkligen flytta på mikron så att hela bänken är ledig. Mycket roligare att laga mat och baka och sånt om man har plats runt om sig. Jag vill minst kunna ha två skärbrädor framme så att man kan använda en till grönsaker och en till kött...

Men var ska vi ställa mikron? Det finns alternativ, men inte utan att vi måste bygga eller köpa något att ställa den på. Och Daniel vill nog ha den där den står. Men det är jag som lagar maten och bakar för det mesta, så har inte jag majoritet i röstningen då? ;)


Just ja, jag har fått superlim på fingret. Fick tipset att ta aceton på så det ska jag prova... Men först ska jag städa vidare :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0