En liten titt in i appen :)

Jag har tagit några printscreen på appen jag berättade om innan.
Mitt mål är att äta 1000 kcal per dag. Kag kommer inte ersätta de kalirier jag bränner vid träning, förutom om jag tränar mer än 500 kcal. Kroppen behöver nämligen 500 kcal för att gå runt så det ska den få också :)

Det står att mitt dagliga mål är 991 kcal. Men det var för att jag inte kunde fylla i exakt uran man angav hur mycket man ville gå ner.

Jag tycker att det är bra att se fördelningen på fett, kolhydrater och protein. Givetvis får man inte exakta siffror men man får ett humm. Jag vill äta mindre kolhydrater än utsatt, ungefär exakt med fett men gärna dubbelt så mycket protein. Allt för att ha de bästa förutsättningarna för viktnedgång :)

Jag hade en så bra känsla i kroppen när jag vaknade idag att jag var tvungen att väga mig. Och wohooo, jag har gått ner 3 kg på 1,5 vecka med denna kosten. Jag var magsjuk i söndags och spydde men det kompenserade jag med en pizza så där är jag nog jämnt igen :) så jag är riktigt nöjd med resultatet :) Det motiverar verkligen mig till att fortsätta.

Det bästa med att "bara" ha ett begränsat kaloriintag är ju att hag i princip kan äta vad jag vill, bara i en begränsad mängd. Jag har faktiskt festat på både cheeseballs och glass senaste veckan. Men givetvis måste mestadels av kalorierna komma från näringsrika livsmedel, annars orkar man inte med.

Idag ser min dag ut såhär kostmässigt:
Frukost: nutrilettbar
Lunch: ugnsstekt falukorv med mos
Mellanmål: nutrilettshake + gurka
Middag: nutrilettbar och nyponsoppa
Kvällsmål: ett glas mjölk

På detta hamnar jag idag på 1002 kcal :) jag planerar dagen redan på morgonen och vet då vad jag har att vänta.
Har idag även gått en promenad på 1,5 timme!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0