Hembygdsparken!

Nu kommer det bli lite rörigt här! För jag har inte skickat över bilderna från midsommar till min mail än. Men jag har däremot bilderna från vår utflykt igår. Så jag lägger in dem.
 
Vi är i Skåne igen, alla tre, efter att jag och Milton firat midsommar på Brännö med Melinda, Peter och Ludvig.
Vi kom ner till Skåne i måndags (i skrivande stund är det onsdag). Igår var vi på utflykt till Hembugdsparken i Ängelholm. Där var jag mycket när jag var liten. Om inte annat så åkte man dit för att dansa runt midsommarstången :)
 
Det var ingen hejdundrandes upplevelse för Milton, han förstod inte så mycket. Men att titta på fåglarna och på folket i parken var kul. Alltid roligt när det händer något och man inte bara sitter hemma :)
 
Killarna kollar på får!
 
En söt liten ekorre sprang in till fåren!
 
Gunga var nog dagens höjdpunkt!! Solen tittade också fram, vilket innebar att tjocka tröjorna äntligen kunde åka av! När kommer sommaren egentligen?!
 
Mina allra finaste killar!!
 
På tisdagskvällen kom Pernilla hit och grillade med oss. Fläskfilé, potatisklyftor/kroketter och bearnaisesås blev det dagen till ära!
Medans vi grillade spelade vi fotboll i trädgården! Stadsbarnet trivs verkligen på landet :)
 
När vi hade ätit så spelade vi fotboll inomhus också ;) Mamma och pappas hus är typ tomt då de ska renovera hela alltet. Så där är knappt några möbler och inga mattor. Skitbra tycker vi för aldrig förr har man kunnat spela boll inomhus :P
Milton har på riktigt och medvetet lärt sig backa idag. Och han gör det mer än gärna! Bakåt bakåt bakåt framåt bakåt....
 
En kul grej hände på kvällen! Jag gick till ett annat rum då jag hör Daniel fråga mig om barn kan få hjärnskakning. Jag fattar att Mille fått bollen i huvudet :P Jag tror att det är Daniel som träffat Mille men när jag bad Mille peka på den som kastat bollen i huvudet på honom så pekade han frenetiskt på Pernilla :P
Svårt att med ord förklara här hur det såg ut men det såg riktigt kul ut och vi skrattade gott. Han förstår nog inte alls vad peka betyder så det var en ren slump att han pekade just då :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0