Jag har fått min dom

Ja, efter en liten utflykt till läkaren och apoteket så ligger jag återigen i soffan.

Den där läkaren måste ha bra timlön. Jag var inne i rummet mindre än 2 minuter, sen var det klart :P Det är en timlön på 3000:- det för den vårdcentralen. Varsegod!

Han tittade noga i mitt högeröra men sa att det såg fint ut. Vänsterörat däremot tittade han i i typ en halv sekund och sa att där var det öroninflammation. Sen tog han fram en pinne för att titta i halsen men så fort jag gapade så sa han att jag hade streptokocker. Halsfluss alltså.

Så öroninflammation och halsfluss alltså. Precis som jag trodde. Jag har, vad jag minns, aldrig haft något av det innan. Men detta har varit mycket värre än andra förkylningar och speciellt det onda i örat.

Så nu blir det pencillinkur i 10 dagar. Dubbel dos de 5 första dagarna. Sen ska jag vara frisk! :)
Och lugn alla som ska träffa mig imorgon, jag frågade läkaren om smittorisken och efter 1,5 dygn med pencillin var man HELT smittofri, så efter ett dygn är man ju i så fall nästan smittofri.

Imorgon ska jag på stor bloggträff här i Göteborg! Jag har sett fram emot det länge så jag hoppas verkligen att jag orkar gå dit!

Sen på kvällen ska vi ha kalas för Julia. Tjejen fyller 10 år nästa vecka. Tanken var ju inte att jag skulle vara sjuk, men i värsta fall får jag gå in och vila på sängen emellanåt!

Lyxen för mig att vara sjuk är att jag får äta glass och godis ;)
Lyxen för Milton att jag är sjuk är att han får göra lite vad han själv vill. Typ riva sönder hushållspapper ;)
Lyxen för Daniel att jag är sjuk är nog att jag pratar mindre :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0