iForm-loppet! :)

Vilken dag! :)
Mamma och pappa kom vid 12-tiden och efter att ha träffat barnen lite (som de sen skulle vara barnvakter till) så åkte vi tillsammans in till Slottsskogen med spårvagn.
Vi hade på oss jogging när vi åkte in, det var bara 10 grader ute. En bit från starområdet stannade vi och fixade till oss, tog av jogging och satte på nummerlapp :)
 
Milton med mormor, jag och Julia
 
Redo för att springa!
 
Vi gick upp till starten och värmde upp lite och sen startade jag kl 14. Daniel startade 14.05.
Jag hann 2,8 km innan Daniel sprang om mig och klappade mig på axeln :)
Det kändes bra direkt från start. Trots att jag inte tränat. Man hängde liksom med de andra tusentals joggarna och märkte inte av backarna på samma sätt som när man springer själv :)
Jag hade igång Runkeepern i telefonen som hela tiden talar om tid och distans och jag märkte direkt att jag låg på en bra tid. Vart eftersom sprang jag bara fortare och fortare. När jag bara hade sista backen kvar gav jag mig fan på att springa ännu fortare och få en riktigt bra tid. Mitt mål från början var att klara det på 40 min, men iom att jag ej tränat så hoppades jag mest på att komma i mål inom 45-50 min.
 
Här är när jag sprang förbi familjen, aka hejarklacken, när det var kanske 500 meter kvar till mål. Då hade Daniel passerat inte lång tidigare.
 
Jag spurtade in till mål och fick tiden 33,33 min. Helt galet att jag slog mitt personbästa med 5 minuter trots dessa omständigheter. Men sista 200 metrarna behövde jag nästan respirator. Fick kämpa in varje andetag :P Men jag är så himla nöjd och har gått runt med ett leende resten av dagen/kvällen!
 
Morfar och Mille
 
När jag kommit i mål gick jag till familjen och väntade in Daniel. Han sprang två varv på 5 kilometersbanan. Han såg koncentrerad och ganska trött ut när han kom, men vinkade och spurtade sen in i mål på sitt personbästa 51,55 minuter. Båda slog vi våra rekord :D
 
 
Trötta men glada!!!
Vi hade tagit med fika att ha i Slottsskogen men jag och Daniel frös som bara den när vi kommit i mål så vi bestämde oss för att åka hem till oss och fika istället. Såg sen att det bara var 7 grader ute så inte konstigt att vi frös :P
 
Muffinsen var iallafall väldigt goda ihop med en kopp varm choklad. När mamma och pappa sen åkte och checkade in på sitt hotell tog jag ett varmt bad.
Daniel åkte sen och beställde pizza och hämtade mamma och pappa medan jag städade upp och dukade fint med lite hjälp av Julia!
 
Pizzan var god. Milton instämmer ;) Första gången han bara ätit pizza till middag haha. Tur att vi inte äter det så ofta :P
Till efterrätt åt vi glass, maränger, chokladsås och strössel. Gottgottigottgott!
 
Nu är det natt och jag borde verkligen sova. Barnen sover och när Daniel sett klart på Avatar så lägger vi oss. Imorgon väntar promenad och kanske en utflykt till Slottskogen!
 
Daniel gick förbi mig nyss och var så stolt över min tid på loppet :D Åh vad nöjd jag är!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0