Sjuklingar

Här är det klena sjuklingar som slappar i soffan...
 
Milton lite halvhängig i lördags men i söndags ansåg jag honom frisk och vi planerade för dagis. Men natten till måndag vaknade Daniel av att han typ brände sig på Milton. Tempade honom till 39,6 grader. Alvedon, sen somnade vi om.
På morgonen när vi vaknat märkte vi att han andades jättesnabbt. 70-80 andetag i minuten, normalt är 40 för en ettåring. Febern gick inte heller riktigt ner med alvedon så till slut åkte vi upp till Östra för att få en check på honom. Han hängde bara i våra famnar vilket inte alls är likt honom, inte ens när han är sjuk.
När vi kom upp till Östra och satt i väntrummet kom de och mätte syreupptagningen med en sån där manick, han hade 96% i syre tror jag vilket är godkänt, men pulsen var på 178 och det var väldigt högt. Vi fick ett rum efter att ha tempat honom till 40,4 grader och fått ny alvedon.
 
Milton låg i min famn och sen på Daniels mage i två timmar. Ömsom vaken och ömsom sov. Helt apatisk. Läskigt när han låg och stirrade men ändå inte ville röra sig.
Efter två timmar fick vi tempa igen, de ville se att febern sjönk innan vi åkte hem. 38,6 visade den då så det var ju markant bättre. Läkaren sa att Milton var röd i halsen men att öronen verkade fina. Vi pratade om medicinering för andningen och lite sånt.
Milton sprang (!) sen ut i korridoren så han var helt klart friskare.
 
Väl hemma igen ökade dock febern stadigt igen och vi har återigen haft toppar på 40 grader trots febernedsättande. Han går hela tiden och tar sig för ena örat så nått skit är det nog ändå. De gör inget åt öroninflammation i hans ålder om den inte är dubbelsidig.
 
Igårkväll fick jag jätteont i halsen och nu är jag snuvig också. Någon träning blir det såklart inte. Så jädrans typiskt. Det räcker att jag säger "jag ska träna mycket denna veckan" så får jag halsont :( Har väl blivit smittad på dagis jag med. Verkar inte bli nått dagis för Mille denna veckan alls. Imorgon får han inte gå dit med tanke på hög feber idag och jag är rädd för att febern håller i sig imorgon med så inget dagis på torsdag. Sen har vi läkarbesök mitt på dagen på fredag och då blir det onödigt att lämna honom. Så det får bli ny inskolning nästa vecka...
 
Nu ska jag ta en dusch, man känner sig alltid lite friskare efteråt. Sen tror jag att vi lägger oss. Daniel jobbar imorgon så jag och Mille får roa oss själv. Blir nog en slappedag inne, med möjlighet till någon lugn promenad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0