Förenkling!

Vi måste börja prioritera i vårt liv. Vi jobbar båda heltid (om vartannat stundtals) och något som har blivit ett jobbigt moment är det här med veckohandling. Förr gillade jag det mycket men nu ska vi försöka pressa in det mellan jobb och träningar och framför allt tiden med Milton.

Sen har jag som tidigare nämnt även börjat fundera på vad det är vi stoppar i oss. Sen jag läste om hur mycket socker och salt det egentligen är på en pizza och vad skinkan innehåller så har jag inte tänkt tanken på att äta det. Samma sak med McDonalds etc efter att ha läst hur många E-ämnen det finns i hamburgarna.
Sen jobbar jag ju på en förskola som nästintill bara köper in ekologiska varor så där har jag också fått mig en tankeställare!

Men, för att förenkla vår matsituation, så har jag ikväll lagt en order hos mat.se. Imorgonkväll kommer maten ända upp till vår lägenhet och vi kan bara ställa in den i kyl/frys/skafferi. Hur smidigt som helst! Istället för att spendera 1,5-2 timmar på att mötas upp, storhandla, packa in i bilen och bära tunga kassar upp för alla trappor så kan vi istället leka med Milton, laga mat och mysa i soffan :D

Vi ska även prova på att köpa kött från Saluhallen och tänker oss att göra detta varannan vecka. Grönsaker och frukt köper vi i vår fina butik här nere på gården :)

Det blir nog bra det här :) Vi ger det ett försök i alla fall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0