Somrig frukost

Den allra bästa kosten för mig är den kolhydratfattiga kosten. När jag började äta så var det i viktnedgångssyfte. Men den största bonusen var att jag, för typ första gången i mitt vuxna liv, kände mig lugn i magen.
Här går man i flera år och har lite ont i magen och känner sig uppblåst som en ballong och finner inte anledningen. Och sen tar man bort kolhydrater och tre dagar senare tänker man inte på magen alls. Det är en dröm! Men jag hade önskat att någon gav mig tipset för längesen!

Jag tar absolut inte bort alla kolhydrater men jag har lärt mig vad som är värst och det är nog mjöl. Så potatis och annat går bra men inte mackor och annat mjölbaserat.

Idag åt jag jordgubbar med vispgrädde till frukost! Mumsfilibaba! Inte konstigt att jag inte mått bra efter frukost innan då jag åt en portion havregrynsgröt plus en macka!

Till lunch blev det tacogratäng bestående av tacofärs, tomat, ananas, creme fraiche, tacosås och riven ost.
Middagen blev inte så god som jag tänkt och som den rätten alltid blir men jag gjorde vad jag (och min Skånefamilj) kallar pastasås vilket är en sås på krossad tomat och grädde och i den bacon, svamp, lök och oregano. Jag skivade i en chorizokorv också!

Imorgon ska Milton vara med mig på jobb då hans dagis är stängt, så vi gjorde pannkakor till hans matlåda. På mitt jobb har alla med sig matlådor. Dels så får han just pannkakor för att jag vet att han kan sköta sig ganska bra själv men också för att han tycker så mycket om det! :) Det är ju trots allt fredag :)

Vi var ju tvungna att provsmaka hans specialpannkakor som vi gjorde på rismjölk och rågmjöl. Jättegoda! Men för första gången denna veckan så blev jag ju direkt svullen i magen. Så det gäller att välja sina fusk.

Nu ska vi i alla fall sova så jag avslutar med en somrig frukostbild :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0