Universeum

Idag var Milton på Universeum för första gången! Vi mötte upp vår vän Maria och hennes två barn där och kollade på fiskar, satt i en polisbil, lekte på lekplatsen, red på dinosaurier och åt lite lunch.
Jag fick lära mig hur jäkla snabbt en 2-åring kan försvinna. Jag ställde Milton vid vagnen, böjde mig ner till väskan och tog en blöja och när jag vände mig om igen var han puts väck. Jag hann tänka några vändor på att någon tagit honom under armen och kutat innan en tant pekade åt vilket håll han sprungit. Som tur var hade en Universeum-personal insett att han rymt och jagade ifatt honom. Långt in i en korridor stod han när jag hittade honom! Busungen!

Vi spenderade tre roliga timmar där inne och valde ändå bort en våning med roligheter och regnskogen.
Men jag köpte årskort idag så nu måste vi åka dit fler gånger :)
Perfekt att ha en vän som också har en helgjobbande man :)

Hon följde med oss hem och sen anslöt både Axel och Daniel och vi åt taco och glass! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0