Vad är det vi äter?

Jag förlänger sommaren lite med ägg och gräslök. Det är sommar det!
Det är ju faktiskt augusti fortfarande men det känns som om hösten dragit igång på allvar. Inte bara vädermässigt utan också för att skolorna öppnar och affärerna fylls med vinterkläder osv.

Men påtal om mat. Nu har till och med JAG på allvar börjat fundera på matindustrin och vad fan vi stoppar i oss. Visst är det skrämselpropaganda just nu men det är ju fakta också. Det här med pizza och McDonalds känns allt annat än lockande. Inte för min skull - the ship is sail liksom, men för Miltons.
Han har "tur" att vara mjölkallergiker för om det finns köper vi ekologiska mjölkfria produkter till honom. Men hädanefter kommer jag tänka över våra matvanor i övrigt också.

Nu jobb! Tjohej!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0