Eko

Här duggar det inte tätt... Det är jullov och vi har fullt upp :) eller jag jobbade förvisso igår men då hade jag Milton med mig. 

Idag är det hyss-dag. Kanske passar han på nu på årets sista dag så att det inte räknas in i nästa års julklappsbudget ;)

Jag vände mig om (borde ha lärt mig!!) och tog en sked när Milton utbrast "nu e det slut!!"
Han hade "hjälpt till" att hälla (tömma) havregryn i mjölken :| 

Liiiiiiite för mycket för en skål gröt. 4 matskedar vore bättre :P

Nån minut senare lekte han med julpyntet och en tomte gled ur hans näve. Inte alls med mening men jag var redan uppe på sjudning och nära till att koka. 

Men... Sen åt han sin gröt själv och fick ett tomteklistermärke. Ny taktik. Vi kör inte klistermärke vid potträning (eftersom den är obefintlig) utan nu får han ett klistermärke om han äter sin mat själv. Alltså att vi inte matar. Han har inget flow såvida det inte är favoritmaten men måste öva upp det. Hade vi inte hjälpt honom hade han nog inte fått i sig någon mat på hela dagen. Men nu tänkte vi ändra på det :)

Förutom hyss har lillkillen hjälpt till att starta tvättmaskin och städa. Även lagat morotssoppa i sitt lilla kök :)

För övrigt nyår idag! Milton sover middag, jag ska duscha, vi har packat väska då vi ska övernatta hos vänner. Blir nog en trevlig kväll :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0