Barnarbete?

Nappar, nappflaskor och inhalatorn har blivit kokade, ytor avtorkade i vardagsrummet, tvättmaskinen kör och en av Miltons klädlådor är sorterade. När han fick på sig byxor så gick hapn iväg nån meter, snurrade och dansade och kom tillbaka. Mannekäng-Mille ;) Vi måste nu byta ut 86-kläderna till 92. Lillgrabben har blivit 90 cm lång och ståtlig :)

Jag är glad att jag stannade hemma med honom idag. Jag känner mig piggare men han är ganska gnällig och nu, innan klockan blivit 11, är han jättetrött. Jag tror inte han har feber men näsan rinner konstant. Får se hur han är resten av dagen. I värsta fall får Daniel sova väldigt lite imorgon. Jag jobbar 9-16 och ska sen på styrelsemöte hela kvällen. Men jag är inte den som proppar i mitt barn ipren och skickar till dagis.

Trots trötthet vill han ändå vara delaktig här hemma.
Är det barnarbete om det är frivilligt? ;) Milton blev jätteglad när jag sa att jag skulle dammsuga och snodde åt sig den! Även balkongdörren fick sig en omgång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0