Nya Nova Star-kläderna

Bättre sent än aldrig sägs det ju. redan förra helgen skulle jag ju visa mina fynd från mässan.
Jag var på Baby- och barnmässan ihop med Michaela. Vi strosade mest runt och njöt av egentid ;) Jag gjorde några stopp i Nova Star-montern, en sisådär 5 stopp typ :P Kikade och klämde och funderade och tittade. Var så sugen på att köpa massor men jag hiade mig (lugnade mig - för svenskar).
 
Nova Star (och nej, jag får inget betalt av att nämna dem här, detta är gratisreklam för dem på hög nivå!! ;) haha) är det i särklass bästa byxorna för Mille. Mudd vid både i mage och fot gör att de är mjuka och sköna och då han varit lång men smal har dessa anpassat sig helt perfekt.
 
Jag hittade ett par tunna sommarjeans och föll för både design och den mörka färgen. Föll dock inte för priset på 360:-, är jag på mässa och betalar inträde vill jag ha mer än 40:- i rabatt från normalpris. Pruttade lite och fick dem för 250:- heeelt okej :)
 
Efter en liten fika gick jag återigen till NS-monstern och hittade ett par vanliga jeans samt en hoodtröja. Milton har som bekant haft blått blått blått nu hela hösten så en grön (väldigt ovanligt för att vara mig att köpa gröna kläder) tröja kommer nog bli en fin vårklick.
Jeansen skulle kosta 250:- tror jag och tröjan 360:-. Jag kollade bankkontot och insåg att jag bara hade 362:- kvar. Prutade och han sa att jag kunde få båda plaggen för 400:- men då sa jag att jag fick lämna tillbaka det ena men då snabbade han sig och sa att jag fick båda för 360:- för då slapp de packa ner så mycket grejor vid mässans slut :D
 
Så totalt tre plagg som på mässan skulle kostat 970:- fick jag för 610:- :) Daniel hade suttit hemma och varit rädd för att jag shoppade för mycket. Men han var också nöjd ;) Jag fick även en grej som jag ska blogga om men då det var fel storlek avvaktar jag att berätta :)
 
Dessutom fick jag igår sålt hans gamla NS-jeans för 190:- så kunde inte varit mer nöjd. Som jag skrev igår flög det även iväg en beställning på nya kläder. Jag tycker det är kul att klicka hem en massa fint. Att båda har heltidsjobb märks, nu finns möjlighet att köpa de nya kläder man vill och inte helst dem som är på rea. Fast jag tycker att barnkläder överlag är ganska dyrt för sin storlek. Jag har, och skulle nog haft även som miljonär, svårt att betala över 100:- för en vanlig t-shirt. Till och med det är mycket.
 
Nu ringer testlarmet i Sverige. Hoppas inte vi blir anfallna just nu för då fattar ingen :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0