Tågtankar

Nu är vi på väg till Skåne och ska ha en mysig påskhelg hos Miltons mormor och morfar :)
Milton sover i vagnen. Typiskt nog fick han ett astma"anfall" när vi kommit på tåget. Temperatur- och kvalitéskillnaden på luften utifrån och in blev troligtvis för stor. Han började andas riktigt tungt och rossligt. Tre doser airomir senare så var han bättre. Jag hoppas han sover ett tag till så vi slipper bråk på tåget att han måste sitta still :P
Fast han hostar lite illa så vi får se. Vi gör det bästa av situationen. Tåget är sprängfullt av folk så luften är klart inte den bästa.

Nu hoppas vi att våren har kommit på riktigt för att stanna. Vårskor och vårjacka på idag! Inga mer vinterskor tack :)

Precis innan vi stack hemifrån fick jag ett påskägg fullt med gott godis av mina killar så jag har lyx på tåget ;) Gissar att det blir både det ena och andra onyttiga denna helg.

Haha nu kom det två identiska pojkar i 2-årsåldern gående förbi mig. Till och med ansiktsuttrycket och det rufsiga håret var likadant. Tänk att vara enäggstvilling...

Men bahh?! Snö?
Vi åker söderut, jag vill inte se nån snö utanför fönstret ;(
Men jag måste, för om inte jag ska bli åksjuk får jag nog släppa blicken från mobilen och blicka ut!

Detta var lite av mina tågtankar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0