Korvstroganoff till liten mage

Nu sitter jag breve Miltons säng och väntar på att John Blund ska ösa sand i Milles ögon ;)
Vi kom nästan precis hem efter storhandling. Råkade visst köpa en bärstol/ryggsäck också :P Vi hade en förra året men var inte direkt nöjda. Jokkmokk tror jag märket var. Enkel sak som funkade att bära i men inte mycket mer. Nu köpte vi en Chicco Caddy. Milton provsatt och blev överlycklig så han kommer nog trivas :)

Skafferiet hann jag sortera innan också. Skönt. Nu ser där snyggt och prydligt ut igen.

Till lunch, och middag faktiskt, fick Milton korvstroganoff med makaroner. Världens enklaste rätt och mycket enkel att göra mjölkfri.
Stek falukorv i bitar, i med finhackad lök och tinad hackad broccoli. Sen i med matgrädde (eller i vårt fall i-mat), ketchup och paprikakrydda. Koka ihop. Klart på typ 7 minuter från att man börjat ta fram ur kylen. Korvstroganoffen var klar långt innan makaronerna :P och många säger att de inte har tid att laga mat till barnen.
Milton älskade det. Det innehöll ju korv ;) så jag tänkte göra ett storkok på det nu så vi har portioner i frysen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0