Minisovsäck!

Oj nu är klockan 22.45 och jag har typ satt mig ner för första gången idag. Efter att ha slutat tidigt åkte jag och beställde nytt id. Fy bubblan vad kriminell man ser ut på de där fotona! Svartvita foto där man absolut inte får le! Usch! Tur att man inte behöver visa det så ofta ;)

Sen blev det även en ny vintermössa till Milton. Trikåmössa är ju inte tillräckligt längre då vi haft ner på 6 minusgrader. 
En Didrikson blev det. Förvånade? ;)

Sen mötte mina killar upp mig och vi tog en liten tur till skogen. Det är nästintill livsfarligt att låta Mille springa fritt i en skog. Han är helt orädd och springer och hoppar rakt ut från stenar osv. Helt plötsligt kommer det vara brant där han hoppar, eller vara ett träsk eller nått! 
Kul hade vi iallafall! :)




Milton sover utomhus på dagis. Eller det är inglasat men ej uppvärmt utrymme där de sover. Han har haft sin åkpåse i vagnen senaste veckorna men den är ju såklart alldeles för liten. Då vi hoppas och tror att han kommer fortsätta sova på dagarna i iallafall 3-4 månader till så köpte vi idag en minisovsäck. Haglöfs 110 cm lång. Grym färg som piggar upp både vagn och vinter :D

Den kommer bli toppen att sova i. Fåfäll under och en fleecefilt över, då lär han inte behöva ha mer än vanlig klädsel i sovsäcken! Alltså typ tights och tunn långärmad som han har inomhus. 

Vi har ätit julbord idag också :) Ikeas julbord blev det och det var gott! Det är ju inga mängder med val, vi är bortskämda med att äta på Sofiero Slott varje jul ;) Men fullt godkänt!!

Väl hemma igen blev det klippning av lillkillen. Glömde ta ett före foto direkt innan men han såg ju ut såhär , lång och olättformat och påväg ner i både ögon och öron :P Ser inte så hemskt ut på bilden som i verkligheten faktiskt. 

Nu ser han ut såhär



Han somnade gott efter en fartfylld eftermiddag!! Vi fortsatte med lite fix och hemlisar :) julen é hääääär!! :) vad vi gjort ikväll får ni se i helgen!

Nu ska jag sova! Godnatt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0