Skånehelgen!

Här kommer äntligen en bildbomb från vår helg i Skåne.
 
I lördagsmorse åkte jag och Milton hemifrån redan kl 7. Buss in till centralen och sen tåg till Ängelholm.
Mamma mötte upp oss där men då Mille somnat i vagnen 15 minuter innan ankomst så gick vi en runda i stan. Han vaknade och var väldigt glad att se mormor :) Han fick springa runt lite innan vi satte oss i bilen för att åka ut till morfar i Domsten där de har ett litet sommarhus :)
 
Det blev mack-fika i Domsten, här nedan ihop med efterlängtad morfar!


Fikan gav ny energi och han sprang ner till lekplatsen som ligger precis vid havet. Bakom honom ser ni Öresund och Danmark :) Tror det är 2 km till Danmark från Domsten.


Sen blev jag alldeles varm i hjärtat när han för första gången låtsaslagade mat till mig :D Jag fick kaka, kaffe och apelsin. Han var dock inte lika dujktig på att låtsasäta så han slickade hej vilt på stenarna :P
 
Vi avslutade i Domsten med att få åka vagn ;) Bor man på landet så gör man haha!! Mille älskade det men jag vart skitskraj :P
 
På eftermiddagen fick jag och milton hem till min kompis Pernilla och fick se hennes alldeles egna första lägenhet :D Hon hade fått jättefint bara på en vecka och vi ser fram emot att komma dit igen!
Denna gång fick det bli en snabbvisit med fika då vi på kvällen skulle få besök av mina morbrödrar, med familj, samt min brorsa och hans Pernilla :) Vi åt taco och cupcakes och Milton busade järnet med min 12-åriga kusin. Han körde slut henne och de somnade ihop i sängen vid 22 om jag ej minns fel :)
 
Söndagen ägnades åt skogspromenad. Först en tur upp till kyrkogården för att se vart farmor blev begravd. Det var massvis med löv och att köra vagnen i löv i singel blev korvigt. Men fotot lockar ju ögonen åt helt fel håll. Jag lovar, Milton ligger INTE under vagnen ;)
 
Efter bara en stund ville Mille gå själv och sen gick han hur långt som helst. Vi sprang i Kalvahagen, hoppade från stenar (som säkert var 1 meter höga, galen unge!), blev trötta och blöta och ledsna (Milton då :P) i regnet men blev glada men samtidigt skraja av de stora kossorna och bufflarna på Heiners ängar.
 
Den lilla kalven var ju urgullig, men den stora bruna buffeln och den stora vita kon fnyste läskigt och till slut kändes det inte riktigt tryggt att stå så nära :P Det var ju givetvis ett litet staket mellan oss... Men ändå...
 
 
Vi plockade kastanjer också innan Milton gav upp i de små benen och ville åka vagn... Vi gick förbi Pernillas nya lya och vinkade glatt in och sen gick vi hem och käkade lunch. Ni som känner min mamma behöver ju inte ens gissa att vi åt taco ;) Idag är det onsdag och de äter nog fortfarande taco haha! :P
 
När vi skulle åka hem i söndagseftermiddag fick vi skjuts upp till Falkenberg och då behövde vi bara åka tåg i 1 timme. När vi ska åka Göteborg-Ängelholm är det alltid lätt att få bra platser då tåget utgår från Gbg. Men på hemvägen blir det inte sällan så att vi får dåliga platser, eller rentav ståplats till mig. Milton har ju alltid sittplats i och med vagnen. Så det var fantastiskt skönt att få skjuts en bit. Vi fick faktiskt sittplatser även då som tur var. Men det var mittemot varandra så jag tog fram paddan direkt till Milton och den satt han faktiskt med hela timmen hem...
 
 
 
En glad kille, och tjej, mötte sedan upp pappa Daniel på centralen igen :)

Kommentarer
Postat av: Pernilla B

Det var skoj att ni var nere en runda då man fick träffa er en liten runda iaf! :D
Kul att du redan tycker att jag fått fint här i lägenheten, tack tack :D ses snart igen!!!!

2013-10-17 @ 06:20:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0