Dagens goda gärning

La in denna text på Facebook imorse. Värd att läggas här med :) jag fick en lite annorlunda resa till jobb idag 

Då var dagens goda gärning gjord! Buss 17 fick stopp vid trafikljusen vid Frihamnen (en öde enskild hållplats) och vi fick alla gå av på den stora vägen. Jag hör en ca 8-årig pojke lite halvt förtvivlad ringa sin pappa. Modersinstinkten och medmänskligheten gjorde att jag inte bara kunde lämna honom där. Jag hade precis hoppat på en spårvagn men gick av den igen innan dörrarna stängdes (att komma några minuter sent till jobb var liksom inget jag kunde tänka på just då). Berättade för pojken att jag skulle hjälpa honom dit han skulle - Centralstationen. Han var märkbart nervös och jag led med honom. När sånt här hände när jag var nyinflyttad till Göteborg fick man ju ångest. Känslan av att vara helt vilse!

Vi hoppade på nästa spårvagn och promenerade sista biten! Jag hoppas nu att han sitter på rätt spårvagn till skolan!

Och vet ni vad, jag kom med samma buss 17 mot jobb som alla andra på den trasiga bussen gjorde. Jag hoppas inte att det var med vilje som de struntade i pojken!


Och till er föräldrar som släpper iväg barnen med bussar och spårvagnar. Åk resan med dem, hoppa av på olika ställen så de känner igen sig ifall de blir avsläppta på oväntat ställe. Och förklara hur de ska göra. Typ berätta för busschauffören att de åker ensamma och behöver vägledning!


Ha en bra tisdag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0