Luciahelgen i Skåne

Jag hade skrivit text till bilderna men den är försvunnen så nu innan jag sommar får det bli lite snabbtext som kanske uppdateras mer nån annan dag :)

Fredagskvällen bjöd på hemgjord pizza och en Miltonnattning där båda föräldrarna somnade :P

På lördagen var det lucia vilket traditionsenligt innebar lussefika vid lucia på teven :) jättemysigt! Milton tittade i 35 min innan han tröttnade. 


Efter en snabbtur på Väla åkte vi hem och pysslade i trädgården. En julbock under uppbyggnad!!

Milton hjälpte till ibland och gav bocken namnet Cider. Fråga oss inte var han fick det ifrån!!

Herr julbock!

Efter tacomiddag fick Milton äta sitt lördagsgodis. Jag älskar de små godispåsarna som kommit tillbaka! I en stor vanlig påse blandar man alltid för mycket och Miltons godis ser bara löjligt ut på botten. Dessa är bättre :)

Vi åkte sedan in till Helsingborg. Vi ville titta på den fina julbelysningen! :)

Men det tog på krafterna ;)

Milton egenvalda julgran. 

Söndagspromenad! Rätt så kallt faktiskt! Men hästarna blev glada av lite samtal :)

Vi gjorde även en dörrkrans av granris vi fick över från bocken!
Apelsinerna torkade jag redan på morgonen! Vi var rätt pysselsugba i helgen! :)

Verandan med pinntomte, dörrkrans och julbock!

Härligt med en helg utan några måsten eller tider att passa!!
Mamma och pappa kom hem efter sin Stockholmsresa (de firade 40 år ihop i torsdags :D) tog vi en fika. Vi kom iväg lite sent, kl 20, och Milton skulle INTE sova. Bara vila. Det tog inte 2,5 minut innan han sov :)

Hemresans väder var bättre. Regn ett tag men för övrigt "bara" mörkt. 

Nu somnar jag mellan orden så bäst att sova! Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0