Matmaraton

Jag fick riktig lust att laga mat idag. Mycket mat ;)
Invigde vår nya 5,5 liters gjutjärnsgryta och gjorde där i en beouf bourgignon (burgundisk gryta) med nötkött, morötter, hela champinjoner, syltlök och rödvin! Himmelskt god redan idag men den ska få stå till sig till imorgon!


Det blev även en kinagryta på kyckling, broccoli, paprika, matgrädde, sweet chili sås, sambal oelek och cashewnötter! En av mina favoriträtter :)

Och så blev det en chilli con carne, en ny rätt jag lärt mig göra bra! :)

Nu är vi mätta och glada! Ja, alla utom Milton då. Han tog nog inte en enda tugga, gick och la sig på mattan och sov :)

Sen fick han nattskräck när han låg där. Det var ett tag sen nu faktiskt!

Nu ska vi se Det största äventyret! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0