1/7 - Strömstad

Ja, här är det fullt upp. Igår kom ju jag och Milton med buss till Strömstad. 

Vi gick en liten promenad och såg den största brännmanet som skådats. Mycket större än en LP-skiva :O

Mille somnade aldrig på bussen, men när vi satte oss på en bänk och skulle planera handling så frågade han om han fick sitta i mitt knä och sekunder senare sov han :) det var ett kokt spaghetti vi fick bära ner till båten!

Jag gick till affären och strosade omkring och plockade vad jag ville ha. Det blev mycket frukt och grönsaker, grillmat och lite "nödmat"/luncher. Daniel och Milton kom dit när Milton sovit en stund. Vi handlade för 4 dagar på Koster :)

När vi ändå kunde så gick vi upp till badhuset! Milton var först lite rädd, vi är alldeles för sällan på badhus - dumt av oss, men sen blev han kaxig och låg och sprattlade på en såndär flytgroda. Hur djupt vattnet är under honom kvittar så vi var på det djupa, det är skönt att flyta på en groda och inte nå botten tycker jag :) 

Efter badet blev det Kinarestaurang. Milton var jätteduktig men när han tagit 3 tuggor på glassen gav han upp och sa att han ville till båten och sova. Lille gubben :) jag stannade i båten när Daniel gick upp till närmsta pub och kollade fotbolls-VM. 

Natten var svinkall :| oj vad vi frös. Hoppas vi slipper alltför många såna nätter!
Trots det, kul att vara på plats :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0