2/7 Strömstad/Ekenäs

Godkväll! Ni anar inte hur gött vi har det. Just nu (kl 20.06) sitter jag, i Ekenäs på Syd-Koster, i sittbrunnen och lyssnar på hög livemusik från en stor scen nära hamnen. Helt ovetandes åkte vi hit och får veta att ikväll är det konsert med Petter och på fredag Eldkvarn :) 
Solen skiner och jag måste kisa. Det är SOMMAR!!! 
Kvällar som denna värderar jag högt. Eller ja, hela dagen!

Vi gick upp vid 8 (i Strömstad) och då gick jag och Milton till affärennär Daniel gjorde frukost. Det blev ett stopp vid torget då det just då skulle avgå en Kosterbåt. Vi la oss på mage på bryggan och tittade!

Efter frukost lekte vi på en lekplats innan vi lossade och drog mot Kosteröarna. Milton styrde!

Vi fick en bra byggplats direkt vi kom fram till Ekenäs och strax efter tilläggning blev det lunch i form av pasta med dolmiosås. 
Tröttheten själv, Milton alltså, vägrade sova trots att han behövde så vi gick upp med stranden som mål. 
Det blev dock stopp då det skulle vara krabbfiske borta vid Naturum. Så där hängde vi ett bra tag och Milton älskade att fiska krabbor :D



Väl på stranden där det var varmt och soligt! Milton tvekade inte att gå i vattnet, däremot var fadern mer tveksam ;)

Jag fick ligga och sola när de lekte och gick runt!


Milton somnade på Daniels axlar på väg från stranden men vi väckte honom och höll honom vaken så han skulle hinna äta middag (köttbullar med mos). Sen däckade han snabbt. 

Jag gick upp och grillade lax medan Daniel fixade resten i båten. 
Det blev skitgott!! Grillad lax, potatismos, sallad och turkisk yoghurt med honung, kryddor och citroncest. Mmmmm.....

Efter maten vart jag assugen på mashmallows och gick upp och grillade det!
När jag satt där och tänkte "livet på en pinne.....höhö..."


...så hade visst Milton nattskräck nere i båten. Återigen när han inte sovit på dagen och sen blir övertrött på kvällen :(

Nu ska vi mysa i sittbrunnen med nått spel och live-musik och sol änsålänge!!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0