4/7 Ekenäs

Här kommer en bildbomb från denna dag!
Milton väckte mig och vi gick upp och öppnade upp båten och läste bok :)

Redan 8.15 hade vi alla tre ätit frukost och var ute på promenad! 
Vi hyrde cyklar och drog iväg på tur :)

I mattermosen hade vi pasta/köttbullar/chorizo/grillkorv/majs i krossade tomater! Det gick hem hos alla. Förutom pasta som Milton inte tycker om!
Vi åt på stranden i Kilesand, där hittade vi lä denna blåsiga dag. 

Vi cyklade ifrån huvudvägarna och tog in på småstigar som i vissa fall var gräs eller stock och sten. 

Puss på Pluppen!!

Fotbollsspel på stranden innan vi cyklade vidare...


...till Långagärde där vi köpte glass och satte oss på en brygga. Till sällskap fick vi en gråsparv som åt rån ur våra händer! Ser ni den?

Inte långt ifrån oss hade vi sällskap av Plura haha! Vi lekte papparazzi med kameran så jag fick fota kameradisplayen med mobilen!

När vi kom tillbaka efter cykelturen stack Daniel ut på löprunda 5 nautiska mil då hans löparklubb Lonesome Runners firar 5 år idag! Det fick man fira med valfri distans :)

Jag och Milton gick till Naturum och fiskade krabbor med fantastiska Maria som jobbar där! Och med hjälp av några andra barn slog vi rekord. 52 krabbor fick vi upp så nu står Miltons namn på en tavla där :D

Till middag blev det grillad fläskkarré eller vad det var, potatissallad, grillbacon, pommes pinnes, grillad svamp och grönsaker!

Sen fick jag ju försöka lära ut mina mästarskills i mashmallowgrillning till sonen. Vet inte vad han höll på med. Han åt dem råa :P höll de över grillen i 1 sekund!


Då cyklarna skulle lämnas tillbaka innan kl 21 tog vi en kvällstur. Milton som tagit en pyttelur i cykelstigen tidigare under dagen var inte vråltrött så det gick fint :)


De klassiska hoppfotona! :D
Mina fina...

Nu ikväll har vi lyssnat på en kort konsert med Eldkvarn och spelat yatzy! Nu blir det nog snart godnatt!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0