Nattskräck?

Så hände det ikväll igen. Milton kallar helt förtvivlat och när jag kommer in sitter han upp helt svettig och ser vansinnigt rädd ut. Precis som igår satt han och försökte greppa något i luften. Fastän jag låg bredvid honom kallade han på mig som om jag var i ett annat rum. Stackarn!! Jätteläskigt!

Googlade lite och trots att jag har vänners vars barn har nattskräck så har det inte slagit mig. Men "symptomen" verkar ju helt klart stämma in. 


Det står att man kan få det av lagrad energi i kroppen som man inte fått utlopp för eller av sömnbrist/trötthet. Just idag låg väl Milton bra till i båda kategorier. Förutom polis och lejonjage till affären innan idag har det inte blivit mycket aktivitet då jag packat och städat. Och redan när han vaknade vid 6 imorse var han trött och vid 15 ville han egentligen sova men jag höll honom vaken till 18 då han somnade vid middagsbordet. Vansinnigt trött. 
Under semestern borde han inte ha nån nattskräck isåfall då han kommer vara välaktiverad och få sova när det behövs :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0