Ull

Så var det lördagskväll! Här sitter jag med en Cola, lite godis och en, för tillfället pausad, film! Milton sover oroligt så jag lägger mig inte alltför sent idag. Blir nog en tidig morgon imorgon!

Vi hade en mysig tur på stan! Dagens mål var att hitta lager 1. 

Från Polarn och Pyrets hemsida:

Jag tyckte inte att Polarns ullställ passade i utseende på Milton. Så det blev bara ullstrumpor där. Tänkte först ta tre olika par, men så kom snilleblixten att det är bättre att ta tre likadana par ifall en strumpa försvinner på dagis eller i tvättmaskinen (vilket tenderar hända rätt ofta tydligen). 

På stadium hittade vi sen ett jättefint ullunderställ i märket Everest. Trodde att han skulle kunna ha stl 110/116 men lager 1 ska ju sitta tight så det fick bli 98/104. Det är på gränsen med storlekar nu, han är 103 cm lång. 

Fint rött, passar perfekt till Mille :)

Tanken var att köpa två Pierre Robert underställ också men de färger vi ville ha fanns inte i rätt storlek. Typiskt. Ville gärna hitta rätt på Coop som just nu har 25% rabatt på just såna underställ. Det gör mycket. Det kostar att ligga på topp. Fast det får det göra när det gäller Milton 😄❤️

Vi tog en mysig fika i stan! Första gången jag och han sitter och tar en fika på café så här :)

Milton vann shoppingrundan stort. Han fick även en pippitröja och så köpte jag fjärrstyrda kontakter till hans rum (eller trum som han säger ;). Just nu är alla lampor kopplade på samma kontakt så antingen är det tänt eller släckt, i hela rummet. 

Efteråt blev det mathandling och där mötte Daniel upp oss. Vi testade ju denna månad vad vi lägger på mat. Satte över 5000:- vid lön på ett konto och varje gång vi handlat mat har vi dragit från det kontot. Idag tog det slut. Jag som trodde vi la ca 4000:- i månaden på mat. Det är bra att kolla upp de riktiga fakta ibland. 
Så antingen får vi handla mindre eller ha en högre matkostnad i budgeten helt enkelt!

Nä, om jag skulle återgå till filmen innan jag glömmer av den :) godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0