Järnvägsmuseet

Igår fick Milton äntligen prova att spela hockeyspelet. Som han gått och tittat och pillat på det på vinden hos mamma och pappa. Jag trodde inte att han skulle fixa det alls, men han var förvånansvärt duktig och fick in det där med pinnarna fort!



Vi åkte till järnvägsmuseumet i Ängelholm innan vi skulle tillbaka till Göteborg! Jag hade aldrig varit där innan. 
Det häftigaste var bion där man satte sig på träbänkar och fick åka med i olika tåg. När man åkte med i ångloket började hela rummet skaka och man satt där och hoppade på bänken. Milton min där ;) men han tyckte att det var så kul så vi såg filmen två gånger. Den varade typ 10 min. 

Uppe på barnavdelningen kunde man själv öka/sänka farten på modelltåg!

Där var en modelltågbana som gick på dynamo så man var tvungen att cykla för att hållactåget i rörelse :)

Sen blev det riktigt tåg hem. Milton hittade passande nog sin duplo-tåg-app som han satt och spelade :)


Tanken var att jag och Milton skulle ut och gå med Hildur men den lille parveln gick rakt in i sin säng och somnade!

Hildur kom hit och åt taco med mig och vi gjorde träningsschema för september :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0