Pissmyror och bär

Ja vad har hänt i veckan då. En del i vårt liv men väldigt lite på bloggen ;)

Jag hämtade en kille på dagis i måndags som var heeeelt slut. Och snorig hade han varit sa de. Hade ju varit i valet och kvalet om han kunde gå till dagis då han somnat sent pga nästäppa. 
Efter dagis i måndags alltså!

Han somnade vid 18 så jag och Daniel fick lite egentid och firade vår andra bröllopsdag, pappersbröllop, med räkor och bröd :)

På tisdagsmorgonen började Milton krupphosta och klaga på att det var jobbigt att andas, så jag fick såklart vabba. Vi tog det lugnt under dagen och när han skulle somna fick han göra det i vagnen så stack vi och tittade på Timbuktu och Damn ihop med Göteborgs symfoniorkester inne på Götaplatsen. 
Det var för dåligt ljud där bak där vi stod och lite ovant med den nya tappningen av låtarna men när de mest kända låtarna spelades var det riktigt bra!

På väg till stan! Grym brinnande himmel!


I onsdags var jag och jobbade och killarna hemma. Miltons hals var svullen utanpå, vilket även hände förra året då han fick bakterier i lymfkörtlarna. Så vi blev ju lite oroliga hur det skulle gå denna gång. Trots astma och svullen hals håller han humöret (nåja, förutom den extremt trotsiga och arga period han är i just nu) och behöver röra sig lite så när jag kom hem igår åkte vi till Daniels föräldrar och fick plocka vinbär i trädgården och hittade vilda hallon i skogen :)


Drygt ett halvkilo röda vinbär och knappt ett hekto hallon blev det! Så himla kul att ha egenplockade bär i frysen sen!
Vi hittade även måbär som var väldigt likt vinbär både i utseende och smak. Men vid närmare googling läste vi att man kan uppleva ett rus efter att ha ätit dem samt att i södra Sverige finns det en giftig sort. Där och då hällde vi ut de bär vi plockat :P

Idag, torsdag, har jag varit hemma med Milton. Hans andning är inte hundra men halsen har svullnat av! Så skönt! Han är förkyld men har inte klagat på ont någonstans. Fast vätska bakom öronen har han troligtvis för oj vad han pratar högt!

Vi cyklade och hämtade ut hans beställda medicin och på vägen hem balanserade han lite på lekplatsen. En jämngammal liten kille på sparkcykel kom dit och jag tyckte han var lite liten för att vara ute själv men alla är vi ju olika. Just som vi skulle sticka tittade pojken på mig och sa "undrar var min mamma och pappa är...?" Jag frågade om han sagt var han stack men nej det hade han glömt. Innan vi hann prata mycket mer kom en mamma med andan i halsen och blev både lättad och arg när hon såg pojken. Både hon och pappan var ute och letade. Hon tackade oss för att vi stannat hos honom. Som om alternativet att sticka fanns? Knappast när man förstår att han rymt. Tur att det slutade väl iallafall :)

När Daniel kom hem åkte vi för att ta en liten kvällspromenad i Vättlefjäll! 
Det första Milton gjorde var att trampa i ett pissmyrebo så de attackerade honom som satan! Han fick panik och de bet och han grät och hej och hå! Fick kasta av honom skor och byxor för det var myror överallt!

Övre foto i skogen, undre hemma senare. 

Vi plockade blåbär och letade förgäves efter kantareller. Milton samlade grodor i sin hink :P 

Plötsligt hör vi honom säga "den här hade lång svans!" Både jag och Daniel tittade och trodde det var en pinne tills vi insåg att det var en ödla! :D
Häftigt!

Han var väldigt nöjd med sin fångst! Men självklart fick de bo kvar i skogen! Hem kom vi bara med blåbär, pissmyrebbett och myggbett! Och en härlig stund i minnet!


Nu väntar helg och hittills inte mycket planerat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0