Nässelutslag och krupp

Jag jade en lugn morgon igår fram till 7.30. Då vaknade lillkillen med väldigt väsande andning. Det blev vila i soffan för honom medan jag sydde en mössa till Pontus :)

Lyxfrukost med jordgubbskvarg och falukorvsmacka :)


Milton blev bättre och sa "JAG vill på kalas men inte mina ben!" Plutten... Men vi åkte in till stan och köpte paket och hade det mysigt!

Sen åkte vi till Ludvigs 4-årskalas! :)
Gatkritor, en bil och så puttekulor som Ludvig önskade sig!

Barnen hade det roligt och föräldrarna lugnt :) Daniel kom lite senare och vi stannade kvar och snackade ett tag när Ludvig och Milton lekte vidare!

När vi kom hem växte nässelutslag fram på Milton. 



Andra gången denna vecka men vi vet inte varför. Han fick ju hela ansiktet fullt när han var förkyld sist så "hoppas" det är infektionsrelaterat och inte har med mat att göra! Han har börjat reagera på några grönsaker och så nu det sista. 

Han somnade iallafall gott och vi sov bra hela natten! Men sen vaknade vi av världens krupphostanfall! Varade inte länge men han väser så nu och man hör hans stånkande andning var man än är i hemmet trots att han ligger i soffan :(

Det kommer troligtvis bli i soffan han spenderar den mesta tiden idag! Jag passar på att fixa lite hemma! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0