Zero zero



Jag har försökt tidigare utan att lyckas och nu har jag funderat ett tag på det igen. Det här med colan jag/vi dricker. En del av mig tycker inte att det är så farligt med en burk Cola zero om dagen men en annan del av mig tycker att det är rätt onödigt!
Rent ekonomiskt så lägger vi i väääldigt runda slängar (jag har ingen aning men gissar) 2000-2500 på just zero om året. Då har jag räknat ca två flak i månaden. Ibland blir det mindre men stundtals mer, på sommaren och så. 
Så ekonomiskt känns det ju onödigt för något som varken mättar eller ger näring åt kroppen. 
För kroppen ska det ju inte heller vara det bästa att kontinuerligt dricka av. Sötningsmedel och skit. Och för tänderna. Då kvittade det tydligen vad det var för Cola. Fast bubblorna var också dåliga för tänderna men en sak i taget :)

I söndags drack jag sista colaburken Vi hade hemma och nu är tanken att inte köpa hem på ett tag. 
Men det har inte varit helt lätt. Har sen i tisdags dragits med en väldigt envis huvudvärk och nu i två nätter sovit dåligt pga den. 
Sen börjar jag tro att jag kanske legat fel eller tränade fel på gymmet i måndags för min nacke är så stel!

Men när väl huvudvärken släpper så kommer allt vara bra i denna fråga. Colan har jag hittills inte saknat då vi ersatt med sodastreamvatten och det är nog lite som jag misstänkt - det är bubblorna jag tycker om :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0