Rutinultraljud bebis #2 vecka 18

Så var vi imorse på ultraljud. Vi valde att inte ha Milton med, Daniel ville inte riskera att Milton tappade intresse så att inte han sälv fick uppleva det hela! :) Det hade nog funkat jättebra men bäst att ta det säkra före det osäkra!
Jag var inte ett dugg nervös innan, det var jag verkligen med Milton. Nu var jag mest spänd och exalterad och nyfiken! :D
 
Det var en nästan-klar-med-ultbildningen tjej som gjorde ultraljudet. Hon var väldigt trevlig och informativ och visade allt och förklarade för oss lekmannamän vad hon såg.
Vilken magisk upplevelse det är med ultraljud. Att få se sin bebis och se små detaljer i hjärtat, som det i sig inte är mer än 1,5 cm stort. Man ser u varenda ryggkota och käkar och hjärtklaffar och ja, allt! Fascinerande och så häftigt!
 
 
 
På filmen nedan ligger bebisen och smackar, viftar med armen och dricker! <3
 
 
Då det inte var en helt färdigutbildad som tittade så kom det in en kvinna till och gjorde en dubbelcheck. Men allt såg lika bra ut då! Och det var ju väldans skönt. Däremot blev jag bakåtflyttad 6 dagar. Så surt haha. Så nu får jag "gå om" en vecka och backa alla gravidappar...
Och min muskelbristning kan ju fara och flyga. Jag hade nog kunnat njuta lite mer av ultraljudet om det inte var för att tårarna nästan började rinna när de behövde dra över den muskeln. Ajajajaj!! Hoppas den läker lite och inte blir mycket värre nu i 5 månader.
 
Snart ska vi hämta Milton på dagis. Som en liten kompensation för att han inte fick följa med ska vi åka till en affär så ska han få välja ett klädesplagg eller leksak eller filt eller något :) Han är så otroligt spänd på det här med bebisen och när jag berättade igår att vi skulle filma och fota bebisen idag frågade han om den kom ut då! :) Men vi får snällt vänta till april. Det jag fascineras så mycket av och inte förstår är hur Milton kan ha sån koll på hur stor bebisen är nu och när den kommer ut. Idag måttade han upp 15-20 cm med sina händer och sa att så stor är bebisen nu. Sen utökade han det till rätt exakt 50 cm och sa att så stor skulle bebisen vara när den kom ut. Han har måtat upp så flera gånger och varit vansinnigt exakt. Han hade ju lika gärna kunnat måtta upp 2-3 cm :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0