Krupp - balkonghäng av fel anledning

Vi hade några händelserika minutrar inatt. Tur jag somnade i soffan redan vid 22, annars hade jag varit levande död nu.

3.58 vaknade jag av att Milton ynkligt kallade på sin pappa om och om igen. Jag väckte Daniel så han kunde gå upp till honom. Milton började krupphosta som bara den så Daniel gav kallt vatten men la sig sen igen. (Jag tyckte det var märkligt beteende att lämna Milton med krupp och bara somna om. Det visade sig nu på morgonen att Daniel inte överhuvudtaget minns att han varit uppe så han gjorde nog det i sömnen :P)
Klockan 4.00 ringde min värktablettsklocka. 
4.02 kom Milton upp med en faslig hosta. Daniel fick ta ut honom på balkongen för att andas. 
Vi ber om ursäkt till eventuella grannar som blev störda av vår vakthund (krupphosta låter som en schäfer typ). 
4.05 kan ni gissa vad som händer då? Givetvis vaknar ju lillasyster och kommer på att hon är hungrig. Lika bra att ta hand om två barn samtidigt när man ändå är vaken.

Killarna kom in och la sig. Mössa på på lilla Tuva och öppna fönstret. Milton måste ha frisk luft. Jag skrattar rakt ut när han efter en hostning börjar gnällskälla likt en hundvalp. Han hör tydligen också att han låter som en hund :P 

Jag vet faktiskt inte riktigt om han kunde somna om eller låg vaken. Men 8.30 piggnade jag till (nuförtiden vågar vi somna om trots krupp om han själv är lugn, det vågade vi inte förr) och då lät han fortfarande väsigt och andades tungt så givetvis ingen förskola idag. Vi fick tyvärr ställa in bebisträff med våra vänner som också fått sin bebis nu. 
Milton är nu sur för att han inte får spela fotboll idag. Han låter hyfsat bra igen men någon fysisk aktivitet blir det inte. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0