Äppelmos

Dopet och festen blev kanon! Ska sammanställa lite bilder :)
Sen vi kom hem har vi röjt hemma. Har båda två kommit in i slängartagen så lika bra att köra på. Vi har för mycket grejor och då blir det stökigt. Och är man inte nöjd ska man ändra på det :)

Vi fick lite trädgårdsplockade äpplen i helgen och nu ikväll gjorde jag äpplemos! Klyftade 7-8 äpplen och tog bort kärnhusen, kokade med 1 dl vatten och rörde runt några gånger. När det var mosigt pressade jag det genom en sil med en slickepott. I det färdiga moset tillsatte jag några få droppar citron för att det inte skulle bli brunt.

Fyllde en iskubsplatta som jag satte i frysen och det blev en burk till kylen tänkt till Miltons gröt. Daniel blev förvånad över hur söt den ändå var utan socker.
Imorgon ska jag göra mer fruktmos :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0