Jul i Skåne

Julen spenderade vi ju i Skåne. Jag och barnen åkte ner onsdagen den 21/12. På kvällen träffade jag Pernilla (vi bodde grannar mellan 0-19 års åkder och ses fortfarande när vi kan) och vi käkade pizza och snackade. På torsdagen följde Milton med sin mormor till jobb (förskoleklass/fritids) och jag och Tuva hälsade på en barndomskompis till mig som också har två barn :) 

Jättekul att träffa gamla vänner när man är nere i Skåne. Våra liv ser ju helt annorlunda ut nu men ändå hittar man tillbaka till varandra. 




På fredagen var Tuva med sin mormor och morfar och jag och Milton tog tåget till Helsingborg för att gå på Pettson och Findus utställning på Dunkers. Den var fin men kanske inte fullt så mycket att göra och titta på som jag trott. Bygga torn med skumgummiklossarna var Miltons favorit! :)




När vi var klara där skulle jag bara inom en affär. Milton började klaga på magont och halsont och allt vad det var. Jag trodde han gnällde för att det var tråkigt att jag skulle inom en affär så jag blev lire irriterad. Men han satte sig ner på marken och sa att han inte mådde bra. Inte riktigt likt honom. Jag köpte både lussebulle och pommes för att muta honom men han ville bara hem. 

På tåget hem satt han och skakade och började kännas varm. 
När vi kom hem hade han 39,8 i temp. Hur sjutton kunde det gå så fort från att han var pigg på Dunkers till att han låg och skakade och grät i sängen??
Trots ipren var han såå ynklig. Har nog aldrig sett honom sådan. Han låg i sängen när vi hade julmiddag med brorsan, morbror och farfar! Han smög dock ut när vi sa att det fanns en julklapp till honom! :)

Daniel kom på fredagseftermiddagen och gjorde oss sällskap :)



Tuvas första julbordstallrik. Äggulan kräkte hon nästan av :P men det andra gillade hon! Inte svårflirtad när det gäller mat och nya smaker!

På julafton mådde Milton bättre men inte bra. Det blev en lugn dag! Tur att vi bara skulle vara "hemma" och inte träffa en massa andra barn. 

Vi såg på Kalle Anka och direkt efter det knackade Tomten på dörren :D

Skriv inläggstext 

Julmat och julklappar i lugn och ro. En massa fint både barnen och vi!!


Milton överlycklig över två megastora paket med Ninjago-lego! 

Vid lunchtid den 25/12 behövde vi åka hem för julfirande med Daniels familj. Tuva nöjd i bilen med sin nya molekyl :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0