Näst sista dagen 2016

Vår middag! Bakad potatis med räkor i romsås och sallad. Gott! Inte det lättaste att underhålla en bebis när man skalar 1 kg räkor bara haha :P majskrokaroch sång typ!

Det blev en liten busfredag idag, så här inför nyår! Vi gick och köpte godis för att äta ihop nu ikväll! Imorgon firar vi nyår hos vänner och då er vi nog inte till Milton så mycket :P



Haha, stämmer :P jag ska nu börja en ganska stor viktresa. För min kropps- och mitt psykes skull. Jag bär på en del graviditetskilo ännu och innan dess hade jag kvar graviditetskilo jag gick upp med Milton och aldrig gick ner igen ordentligt och stannade kvar där. 

Men denna våren ska det ske. Hoppas jag. Allra helst 15 kilo ner. Då hamnar jag på en bra och normal vikt och inom "normalvikt" på BMI, om än i den övre kanten. 


Det sägs ju att man inte ska ha mat som belöning vid viktmål för att inte få tillbaka sug. Men jag brukar kunna ha det som en morot istället att veta att när jag gått ner till X kilo så för jag äta några dumle etc. 
Så idag åt jag godis för sista gången innan jag har nått mitt första delmål :D 
Har ju försökt gå ner flera gånger innan och också lyckats med några kilo. I höstas gick jag ner 8 kg men har gått upp 2 igen. Men denna gången måste det ske på riktigt för att jag ska må bra med mig själv. Strävar verkligen inte efter size zero, men trivs inte såhär och känner att min största chans är nu då jag är mammaledig :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0