75%! 70 dagar kvar



Då har vi klarat av 3/4 av denna sista graviditet. Vi fasade ju för att skaffa ett barn till med tanke på att graviditeten med Milton var de värsta månaderna jag någonsin upplevt. Måste ha varit uttorkad så mycket jag grät av smärta och uppgivenhet. Men tänk så bra det ändå gått och nu är det sista fjärdedelen kvar. Fogarna och magen gör sig påminda mer och mer. Och visst känns det supertrist att behöva säga till Milton om och om att jag måste vila. Men med tanke på att vi trodde att jag mer eller mindre skulle vara helt sängliggande och att Daniel skulle behöva vara hemma från jobb en del för att ta hand om Milton så är vi positivt överraskade. 

Nästan så att jag hade kunnat tänka mig ett barn till. Men bara nästan. Daniel vill för det första inte ha fler vilket jag respekterar och jag vågar inte hoppas på att nästa graviditet isåfall skulle bli så pass bra som denna. 
Så två barn och en bonus får, och är, jag mer än nöjd med. Ganska länge sa vi att det "fick räcka" med Milton då jag var livrädd för att bli gravid igen. 

Vilken tur att vi våga. Och vilken tur att vi har världens bästa 4-åring som förstår och hjälper till och är så mån om mig. Han varnar mig om det är nån isfläck och om det är blött (och halt) i trapphuset. Han hämtar och plockar upp grejor till mig. 
Skulle Daniel be om något just nu blir det tvärnej från Miltons sida :P han tycker nog att det är tillräckligt att hjälpa mig och det är ju skönt prioriterat av honom! :)

Jag ljuger om jag säger att jag ser fram emot sista delen av graviditeten för det börjar ju helt klart bli tungt och göra ännu mer ont. Men jag ser fram emot ultraljud om två veckor, våren som ska komma och att vi om ett tag ska börja plocka fram och tvätta bebiskläder och göra i ordning vagga och så. Får ha lite delmål! 
Mest ser jag fram emot en lång fin vår och ledig sommar med familjen! Perfekt att få barn i april/maj då semestern ligger runt hörnet! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0