Lyx i vardagen

Vi skulle ha storhandlat igår. Men Daniel behövde åka iväg på viktigare grejor så jag bestämde mig i förrgår för att beställa maten på mat.se. Vi får lägga vår tid på det viktigaste just nu, och även om jag älskar att handla så är det ju inte viktigast. 
Så när Daniel var iväg plingade det på och upp kom en kille med 9 kassar. 

Jag insåg direkt vilken vardagslyx det var. Att handla tar ju ändå sin tid. Köra till affären (vi väljer ofta en som ligger 15-20 min bort med bilen), handla och diskutera och ha koll på Milton, packa ut i bil, köra hem och sen kånka upp från bilen till tredje våningen. 

Bara att slippa bära upp allt tungt är värt att betala för.
Det blev ju lite dyrare att beställa på nätet men vi slapp bensinpengar och kunde lägga tiden på annat. Jag tror inte att det var sista gången vi beställde så ;) vilken lyx att inte behöva handla sen med två småbarn. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0