Akutbesök på antenatalen

Jag har ju haft ont i magen, långt ner, några dagar. Försökt nå min barnmorska men utan framgång. Inatt när Milton kom in till mig kl 4 hade jag otroligt ont. Min egen känsla var att jag hade ont allra längst ner i magen, vid livmodertappen typ. Svårt att veta exakt men inte ytligt iallafall utan långt in i magen. 
 
Ringde förlossningen (som man ska i denna vecka) och hon tyckte ju att det behövdes kollas på. 
Tårarna rann på mig. Vill verkligen inte få ett barn i vecka 26 och ännu värre, förlora barnet. Så lite rädd var jag allt för jag kunde inte sitta upp utan rejäl smärta. 
Vi åkte till antenatalen när Daniel lämnat Milton på dagis. 
 
De satte kurva på magen. 
 
Skrapljudet som hörs bara 2-3 sekunder in i filmen är en spark. Det sparkades mest hela tiden under den ca halvtimme de mätte.
 
 

Bebispulsen var jämn och bra men bebisen sparkade loss dosorna haha :P

Sen fick vi göra vul men tappen var stängd och lång så inga tecken på för tidig födsel nu. Däremot var en bebisfot allra längst ner i magen och sparkade hårt. 
 
När läkaren ändå gjorde ultraljud på magen passade hon på att göra tillväxtultraljud (pga att Milton vägde 5,3 kg kommer vi göra flera ultraljud). Men det var tydligen inte lätt "när bebisen dansar zumba" :D bebis mådde prima sa hon. Så skönt att höra. 
Resultatet blev att bebisen i magen avviker 15 g från genomsnittet, så väldigt godkänt :) Det kan ju ändras men just nu känns det jättebra!
 
Orsaken till smärtan gick inte att hitta, mest troligt inget som påverkar bebisen just nu iaf. Kan vara att lillninjan sparkat in en karatespark längst ner i magen så jag är öm. 
 
Men nu blir det soffan resten av dagen!! Gör ont att sitta och stå så här ligger jag. Hungrig är jag. Får väl pina mig ut i köket en gång och sen får Daniel serva mig. Jag ringde dagis och frågade om Mille kunde stanna en timme extra så Daniel får sovit lite. Tur han är ledig inatt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0