Föräldraångest

Har suttit och gjort Miltons dagisschema fram till 1/4. Utgår från att jag blir heltids sjukskriven resten av tiden så vågar göra ett schema. 
Men som alltid nu när jag lägger schemat så kommer ångesten. Det känns på ett sätt så fel att lämna honom när jag ändå är hemma. Samtidigt som han längtar dit, älskar att vara där och är så gammal att han behöver kompisar och andra vuxna. Han stimuleras där på ett helt annat sätt än hemma och jag kommer knappast bli smidigare och piggare nu närmsta tiden. Så jag vill försöka släppa den ångesten. 
Detsamma gäller när Daniel har friveckor. Ska Milton också ha en frivecka då eller ska han få behålla sin rutin att vara där 2-3 dagar i veckan? Svårt. 
Men jag har lagt ett schema så får vi göra små ändringar under tiden sen :)

Känns jätteknasigt att jag kom ända in i april när jag gjorde schemat. I april är ju tanken att vår bebis ska komma. Hemska tanke om det går över till maj haha! Det känns superlänge till maj :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0