Godaste middan och tveksam titel

Vilken middag vi fick till igår! 
Daniel gjorde pannbiffar med grädde och rosépeppar i, jag gjorde krispiga potatisklyftor med havssalt och örter. Till det rosépeppargräddsås, lingonsylt/svartvinbärsgelé och stekta champinjoner och lök. 
Himmelskt!!!

Vi gjorde mycket mat men allt tog slut haha! Alla åt som hästar!

Sen var det ju handboll! Sverige-Ryssland. Milton som sovit i bilen vid hämtning av Julia var pigg och såg hela matchen och ställde frågor och blev väldigt upprörd när de knuffades och drog varandra i tröjorna. För så får man ju INTE göra! ;) Roligast var när en svensk drog tröjan över en ryss men ryssen ändå lyckades skjuta. Han var nästan värd att göra mål där :P


Milton frågade vem detta var:

Då han inte riktigt vet vad ledare och tränare är så var vår bästa förklaring att det var de svenska spelarnas gympafröken haha :D Han förstod iallafall. 
Matchen var otroligt jämn och slutade oavgjort. 

Jag somnade i soffan som vanligt! Daniel väckte mig först kl 2. 
Milton sov gott hela natten. Lite krupphosta på morgonkvisten och han säger att det gör ont i halsen när han hostar och nyser. Men han verkar pigg i övrigt så snart får det bli lite pulkaåkning. Får se om jag följer med eller stannar hemma och vilar. Ikväll ska Daniel springa Winterrun på Liseberg och det kräver en pigg kropp, för mig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0