Nysydda babybyxor

Denna bild kom upp i flödet idag. Runt 5 år sedan den togs på Milton och kom att bli bilden vi hade på dopinbjudan :) Tuva kommer döpas på dagen 5 år efter Milton och vi kör på samma linje som då. Dop i min barndomskyrka, närmsta släkten samt barndomsvänner bjudna samt de som på ett eller annat sätt kommer ha en livslång relation till Tuva. Till skillnad mot bröllopet vill vi hålla dopet mer intimt och litet och mysigt :)

I förmiddags gick vi på promenad hela familjen. Det blev en paus på vägen och då tog killarna varsen glass och jag åt jordgubbar! Jag åt glass på en promenad med en vän igår så kände inte för det igen!
Men familjelivet har inte varit en rosenröd semester senaste dagarna. Eller egentligen inte sen Tuva föddes men det har eskalerat. Milton har hamnat i en sån trots så man inte vet vad man ska göra. Jag är glad att vi kom hem allihop med håret kvar på huvudet, om man säger så!

Det fortsatte hemma också sen och Milton sa att det var jobbigt att ha en lillasyster och att han nog behövde hålla sig ifrån henne. Och så får man ju känna och det är inte lätt att få syskon. Jag är glad att han vill berätta. 
Men 5 minuter senare ville han att hon låg på hans mage och då sa han att han tycker om henne när hon är så lugn! Så känslorna skiftar kan man ju säga :)

Daniel tog med Tuva och hälsade på sin pappa och jag och Milton fick vara själva hemma. Även om han valde att blåsa såpbubblor, vattna (totalt dränka) blommorna på balkongen och sen se tv medan jag satt och sydde så var det nog mysigt för honom att vi var själva en stund. Det blev samma lugn som vi hade för några månader sen. 
Jag fick sytt två par byxor idag. Ett par typ laxrosa jogging samt ett par med valar på framsidan och randigt på baksidan och en stryka-på krabba :D jättenöjd!


Mysunge! Har börjat släppa flaskan för att le åt oss ;)

Då äntligen avin för de nya tygerna kom så bestämde vi oss för att gå en kvällspromenad allihop. Milton fick ta sparkcykeln. Vi utökade rundan och var ute i 1,5 timme och kom totalt 4 km. Det blev ju några (typ 45) stopp för att titta på sniglar, baggar och diverse djur :P 

Milton somnade inte förrän efter 22 och sen fick Tuva sin kvällsflaska vid 23 vilket vi börjat ha som rutin. Natten som var åt hon 23 och sen inte förrän 5.30 vilket är rekord. Vore ju extremt skönt att ha det så men det vet jag är önsketänkande :) jag ska sova nu men Daniel har tvättid och ska vända dygnet för att jobba natt i helgen! 

Godnatt önskar vi med en groupie från i onsdags! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0