Soltak på vagnen

Goddag! Jag vet att jag är dålig på blogguppdateringar just nu. Livet går i ett och vi fixar och donar inför semestern. Det krävs lite planering för att vara borta i sex veckor. Både för hemmet och båten och familjen och saker runtomkring. Vi vill lämna ett hem i tiptop skick för vår och husvakters skull, vi vill såklart ha med oss allt vi behöver i båten för att slippa jaga nödvändigheter det första vi gör, vi kollar igenom kläder för att ha med så det räcker och sen är det diverse BVC-besök och sånt :) allt ska klicka. På onsdag 22/6 lämnar jag och barnen stora staden och på fredagen kommer Daniel efter. Midsommar i Skåne och sen åker vi hem och fixar det sista och sen seglar vi ut! Preliminärt lämnar vi bryggan 27/6. Tidigarelagt det lite. Längtar ut på havet :)

Igår fick jag äntligen sytt soltak till vagnen. Blev så nöjd. Det är dock inte testat utomhus i sol än ;)

Vi vill ha bra solskydd utan att det blir instängt och jag hoppas detta ska uppfylla våra önskemål. 
Idag ska jag sy några byxor till Tuva och beställa ett gäng kortärmade bodies. Sen tror jag att hennes garderob är bra för sommaren. En tjockare tröja skulle hon behöva men det verkar vara svårt att hitta!
Milton har allt han behöver men har länge suktat efter ett par speciella shorts så de får han nog :) 

Jag och Daniel har rensat våra garderober. Sådär kul tycker jag som fortfarande inte kommer i många klädesplagg. Så lite kompletteringar så är jag redo för sommar :)

Idag hoppas jag få sy lite. Måste även få städat här hemma och Daniel ska tvätta. Som sagt, fix fix fix!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0