Sy-terapi

Ända sedan Tuva föddes har väl känslorna varit all over the place. Så blir det nog för många. Vissa dagar svämmar det över och blir jobbigt, andra dagar kan flyta på bra. Idag blev det en dag då det svämmade över totalt. Jag är stressad. Det vet jag och vet att jag behöver skala av att-göra-listan. Men jag har svårt för att bara sitta på lekplatsen eller spela spel i en timme. Tankarna går hela tiden till vad jag egentligen borde göra osv. Leva i nuet borde jag göra mycket mer. Idag kraschade jag änna lite och kroppen sa ifrån fysiskt. Vi bestämde direkt att skala bort några grejor från listan och en sten släppte från axlarna. Måste stressa ner, annars blir inte semestern heller bra sen. 

Något som är terapi är att sy. Förr stressade det mig då det ofta gick fel och maskinen krånglade :P men mu när jag är mer van och det flyter på är det en av de grejor jag kan sjunka in i utan att tänka på allt annat hela tiden. Man måste liksom fokusera på nålar och trådar osv hela tiden. 
Nu är 6 par byxor klara till Tuvisen :D två par är i joggingtyg och resten i jersey/trikå. 

Nu väntar vi snart besök av vänner! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0